czwartek, 23 listopada 2017

Spiętrzona rzeka



Czasami śpiewam, kiedy chcę zapomnieć dzień, kto z kim gra, gdy wiatr zaczyna się i kończy. Wołam w ten wiatr - za nim. Rozsypie się, przesypie przez palce, włosy, do skóry. Rozedrze, odciśnie w oczach, osiądzie na miękkim podniebieniu. W otwartych książkach, strona po stronie. W zagłębieniu łokci. Obolałe mięśnie, a może to wpływ ognia, w który wpatrywaliśmy się przed zaśnięciem? Poniosło nas. Na nogach czy przez nogi. To nic nie znaczy. W sennych zaułkach mijamy się. Nie mówię, że ze szwendania nie będzie długich nocy i lekkiego kaca. Jeżeli wiesz, co mam na myśli. Na widok ruchu w mroku najbardziej lubię znajomych. Muzykę, przepełniony bar. Lśniące blaty. Oczy. Nie powtarzaj w upojeniu o tym, jak falują ściany. Łany zbóż, od których mam alergię. Na odległe śniegi, ludzi udręczonych i w pląsach. Znudzonych albo wpatrzonych w przecinające się kreski. Nadal tam stoję w deszczu, w zimie. Kilka lat od przeszkód, przemarzniętych stóp. We krwi ze spalonego teatru. Gdybym mogła opowiedzieć, co chciałbyś usłyszeć… Nie byłoby ciebie, mnie. Dzieci. Trochę stukniętych pracowników domu pogrzebowego. Jeszcze nie skończyliśmy naszych spraw. Śmiejesz się, że nic z tego. I tak zrobiła się czwarta nad ranem. Nie chciałeś usiąść.

11 komentarzy:

  1. oczekiwania, wyobrażenia, spodziewania, wypadki, chciejstwa ...a życie sobie.
    oraz czy to dom w tle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ))) to widzę ale czy Twój )

      Usuń
    2. Przed moim domem w ogrodzie nie mam jeszcze dzwonków niebieskich, ale będę mieć ;)

      Usuń
  2. Przychodzę i przyklejam czoło do Twojego Okna, zaglądam do środka, przez tę szparkę :***

    Przenika nas, przeszywa i zmienia. Nie potrafię unikać tego przenika zewnętrza do wnętrza, choć wciąż szukam sposobów. Może zacznę śpiewać? Chociaż może lepiej nie... Ja nie śpiewałam w chórze tak jak Ty ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że śpiewać można nawet bez przygotowania, to kwestia wyćwiczenia, więc śpiewajmy BB :* uściski

      Usuń
  3. Poruszasz wyobraźnię...
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. O proszę, ja też śpiewam kiedy chcę zapomnieć dzień, kawałek dnia, obrócić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to działa :)

      https://www.youtube.com/watch?v=zC0-lqb43Zs&list=PL1kLSui_5tQBYTiwBs_ARob_l4SmkmRzT&index=2

      Usuń
  5. szwendanie się... tez tak mówimy
    dawno temu... słyszałam to słowo często....

    ale jak przemykałam własnymi ścieżkami

    OdpowiedzUsuń